יום ראשון, 29 באוגוסט 2010

רכבים למכירה קונים ונשארים בחיים

יש לי חבר, ירון שמו, שלא מבין גדול ברכבים. תמיד לפני קניית רכב חדש הוא בא ומתייעץ איתי. כנראה שנוצרה לי תדמית של מבין ברכבים שונים ומגוונים. בכל פעם שירון רוצה לקנות רכב חדש (זה קורה בערך אחת לשנתיים) צצות תמיד אותן התלבטויות ושאלות. יש הרבה מקומות של רכבים למכירה וצריך לבחור ממגוון האפשרויות. רכב גדול כמו מסחרית או רכב קטן כמו סיאט. טרייד אין לרכב חדש מאולם תצוגה או רכב יד שנייה מהאינטרנט. רכב אירופאי כמו פולקסווגן או רכב יפני דוגמת מאזדה. הבנתם את התמונה.



בגדול אני תמיד אומר שהכול תלוי בתקציב ובאמינות של הרכב ובעיקר בתחזוקה השוטפת שאחרי כי מומלץ לדעת שיש מוסך מורשה אמין שדואג לרכב שלך ויודע מה שהוא עושה וכמובן לא דופק אותך במחיר ונותן לך את השירות הטוב ביותר שמוסך מורשה לרכב יודע לתת. דבר נוסף שיכול לעזור לנו לבחור את התקציב הוא מקום שעוזר במימון לקניית רכב. כשנגיע לאולם תצוגה לבחור את הרכב שלנו נוכל לפרוס את התשלום למספר תשלומים ולא לשלם במיידי על הרכב.

במידה והחלטנו ממגוון רכבים למכירה ללכת על רכב חדש מומלץ לבחון אפשרות טרייד אין שהיא לרוב אפשרות טובה ונוחה. הולכים לאולם תצוגה שמתחייב על איכות הרכב ויכולים למצוא שם אחלה מחירים ומבצעים כולל מימון של 100%.

צרכים – לשם מה ישמש אותנו הרכב? האם זהו רכב עבודה סטייל רכב מסחרי. האם זהו רכב פרטי המשמש אותנו לנסיעות לעבודה וחזרה הביתה?

אמינות – איך ההיסטוריה של הרכב שאנו מעוניינים לקנות? מה אנשים אומרים עליו ובאילו בעיות נתקלים בדרך כלל? יש הרבה מאוד רכבים למכירה בשוק ולדוגמא, ידוע שלרכב צרפתי, כמו סיטרואן, בעיות חשמל לעומת פולקסווגן שהוא אמין יותר וכמעט ללא תקלות.

בטיחות – האם הרכב שנבחר בטיחותי? האם הרכב שאנו רוצים לבחור עמד במבחני הריסוק של NCAP? רבים רכבים למכירה שעומדים בסטנדרטים, לדוגמא, רכב מסוג אודי הוא בעל 5 כוכבי ריסוק וידוע כי הוא בטיחותי מאוד.

נוחות – כמה נוח הרכב בנסיעה? האם המושבים מתכווננים בקלות והאם הישיבה בהן נוחה? ניתן לבדוק את הדבר בעיקר באולמות תצוגה בהן רכבים למכירה. לרוב, מקומות אלו, מעניקים סיבוב ניסיון ואפשרות טרייד אין ברכב וככה ניתן לההנות ולהתרשם מנוחות הנסיעה.

כדאי גם לבדוק אחריות על האוטו שהמוסך המורשה נותן לנו וכי תמיד יהיה לנו למי ולאן לפנות גם כשאנו תקועים ביום גשם שוטף באמצע אילון.



וירון? ירון בסוף קנה קטנוע בעסקת טרייד אין מוצלחת.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה